Met welk programma kan ik makkelijk 3d tekenen?

Ik wil een konijnenhok ontwerpen maar moet hiervoor 3d tekenen.
Weet iemand een makkelijk Nederlands programma? Sketchup heb ik al geprobeerd, maar snap er niks van.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
4K

Het beste antwoord

Als je niet met sketchup overweg kan, dan raad ik eigenlijk alle andere 3D teken programma's sowieso af. Sketchup is vrij makkelijk, je kan makkelijk op google zoeken over tutorials die het basis tekenen van sketchup uitleggen. Sketchup is echt een heel simpel programma met makkelijke functies die makkelijk te beheren zijn.

Andere 3D programma's (voor gebouwen en constructies te maken) Revit en AutoCAD. Deze twee zijn naar mijn mening de beste oplossingen voor gebouwen of constructies te maken. Ik heb er allebei ervaring mee, maar AutoCAD is van zichzelf 2D programma. Je moet dan rechtsonderin de 3D toolpallet aanklikken om 3D functies te beheren. Met Revit en AutoCAD moet je eerst een hoop oefenen en alle functies eigen maken voordat je hier uberhaupt mee aan de slag kan.

Dus mijn advies is: Gebruik maar Sketchup, is makkelijker dan eigenlijk alle andere 3D teken programma's. Ik zal hieronder wat tutorials toevoegen (Google Sketchup voor beginners - de basis)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat stond in mijn link, maar mijn antwoord is weggehaald...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja zeker, ik zal even de Nederlandse link toevoegen. Daarnaast zal ik nog een link van sketchup toevoegen waar allerlei informatie op staat.