Hoe kan ik in Windows fotogalerie de foto's full size krijgen?

Ik moet donderdag een presentatie verzorgen over Patagonie, met foto's.
Nu heb ik een leuke selectie foto's. Ik wilde eigenlijk windows fotogalerie gebruiken, maar dan heb ik telkens die balk boven en onderin beeld.
Als ik op "Diavoorstelling" klik, dan heb ik wel het beeld dat ik zoek, maar dan kan ik weer niet zelf bepalen wanneer de volgende dia komt, dan gaat die automatisch door en dat wil ik al helemaal niet.

Mocht dit niet met Windows Fotogalerie kunnen, heeft iemand dan een tip voor een freeware progje dat dat wel kan?
(Ik gebruik overigens Windows Vista op het machientje).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.5K

Het beste antwoord

Je kan het ook met Irfanview proberen, is een mooi fotoprogrammaatje waar veel mee mogelijk is en gratis.
Als je het hebt geïnstalleerd kun je op de site bij Languages ook een Nederlandse plugin downladen zodat het programma Nederlands wordt.
Als je daar dubbelklikt op een foto krijg je volledig scherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlands maakt mij niet zoveel uit.
Kan ik dan met Irfanview ook via een toetsaanslag direct naar een volgende foto in volledig scherm gaan, of moet ik dan eerst weer terug naar de galerij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het muiswieltje draaien geeft je volgende of vorige foto, maar hieronder kun je alle sneltoetsen vinden van Irfanview;
http://members.casema.nl/sve/irfanview/irfan-sneltoetsen.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank, ga ik vanavond op de betreffende pc ook naar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Irfan View krijg ik inderdaad de beste resultaten.
Dank.

Andere antwoorden (2)

Je kunt het met powerpoint doen als je dit hebt. Zet de foto's volledig over de slides heen dan heb je wanneer je de slides afspeelt (F5) full screen foto's en kun je zelf bepalen wanneer je naar de volgende gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik aan gedacht, maar het betreft meer dan 100 foto's...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt met Powerpoint 2007 een zgn fotoalbum maken. Daarmee kun je alle foto's in een map in 1x als afzonderlijke dia's in je presentatie zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praat door, Ik luister?
Start de diavoorstelling en rechtsklik op een foto en selecteer in het menu "onderbreken". Nu kan je met behulp van de pijltjestoetsen door de foto's heen bladeren.

Succes.