Hoe kan ik een fotoverslag maken en delen?

Ik wil graag een fotoverslag maken van foto's die ik op één dag gemaakt heb. Ik weet alleen niet hoe ik hem moet maken. Ik wil het ongeveer zo hebben: http://www.ajaxlife.nl/nieuws/slideshow/detail/585 . Ook wil ik hem als ik hem af heb delen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.5K

Antwoorden (1)

Een fotoverslag zoals op het voorbeeld, maak je door middel van goede keuzes in je foto's te maken. Dus je kijkt ze eerst een keer helemaal door en gooi je alle slechte (onscherpe of verkeerd belicht of er is iets anders mee mis) foto's weg. Daarna bewaar je de overgebleven foto's in een map, waarin je ze allemaal bewaard en dan ga je nog meer selecteren, waardoor er geen dubbele meer in zitten, dus geen foto's waar ongeveer hetzelfde op staat en elke foto zijn 'eigen verhaal' heeft, en zo maak je een selectie. Ik weet niet hoeveel foto's je hebt, maar zo'n fotoverslag wordt echt het sterkst door er echt een goede selectie te maken van je foto's.
Dus je gebruikt alleen de aller mooiste en duidelijkste en meest zeggende foto's. (ik weet niet waar je een fotoverslag van maakt)

En als je het wilt delen, kan bijvoorbeeld via facebook of picasa. Maar als je dat niet wilt kan je ook via dropbox een account aanmaken en iedereen met wie je het wilt delen een link sturen en dan maken zij ook een dropbox aan (per persoon krijg je 500mb gratis). En kunnen zij daar alle foto's bekijken.

Als je niet heel veel foto's hebt, kan je ook een collage maken in bijvoorbeeld powerpoint.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord.