Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik in mijn PC via een NAS server, als ik het wachtwoord van deze pc niet weet?

Mijn laptop is gerepareerd door Dell, toen ik hem terug kreeg, stond er al een account op aangemaakt. Gezien ik dit niet zelf heb gedaan, wist ik in eerste instantie niet hoe dit account heette en het wachtwoord niet. ik had geen wachtwoord nodig om het account in te komen en heb de naam weten te veranderen maar kan nog steeds niet in mijn account komen met mijn vaste pc via de NAS server. ik krijg steeds de melding dat het wachtwoord niet juist is, ik heb er een wachtwoord op gezet en het ook juist ingevuld bij de NAS server maar blijf deze fout melding krijgen.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit op los?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
899

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dan is het account dat je probeert te gebruiken, niet het Administrator account.
Probeer eens als gebruikersnaam 'Administrator'.
Dat account is er meestal wel, maar je kan er niet zomaar mee inloggen.

Via Geavanceerd gebruikersbeheer kan je het Administrator account wel activeren.
Hier kun je zo bij komen: Uitvoeren... (WIN+R) daar typ je 'control userpasswords2' en dan [Enter].
Ga bij het scherm dat dan verschijnt naar het tabblad 'Geavanceerd', en klik daar op 'Geavanceerd'.
In het mapje gebruikers staat dan het Administrator account, als je die opent kun je hem inschakelen.

Het zou ook nog kunnen zijn dat je niet de 'Professional' versie van Windows hebt. Dat is volgensmij wel nodig voor het inloggen via een NAS server.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding