Hoe kan het dat een usb stick niet werkt op een macbook air?

Ik heb een usb stick en wil kijken of er wat op staat zodat ik er iets op kan zetten, maar als ik hem in mijn laptop stop (ik heb macbook air) hoort het lichtje van de usb stick te branden maar brand niet en ik kan de usb stick nergens op mijn laptop vinden. Weet iemand waar ik het kan vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
14.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Esmee,
Omdat het ledje niet brand is geen data verkeer naar de USB stick.
Het zou kunnen zijn dat deze usb stick defect is.
Standaard zijn alle USB sticks dos geformateerd, Mac leest deze data ''altijd''. Met het programma 'Schijfhulpprogramma' uit je programma Map kun je opstarten en kijken wat er aan de hand is, als in het linker gedeelte van de schijflijst alle active schijven de USB stick er niet bij staat kun je aannemen dat hij defect is. Staat hij er wel bij kun je hem proberen actief te maken door de naam van de stick aan te klikken en op het icoontje 'actief' te klikken. Een usb stick of externe drive komt ''altijd'' op het bureaublad te staan bij het aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar op de computer bij mij thuis brand het lichtje wel als ik hem in de computer erin stop.

Antwoorden (2)

Als het een windows usb-stick is dan pakt hij hem niet op een macbook. Zou je op de verpakking moeten kijken of hij werkt op OS X
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan aan meerdere dingen liggen.

1. Je USB werkt niet op een Mac zonder de vereiste software. In dit geval kun je de software hoogstwaarschijnlijk op de website van de USB fabrikant vinden.

2. Je USB moet geformateerd worden, dit doe je door via Spotlight te openen en "Disk Utility" in te typen. (Of druk op de mac explorer, dat gezichtje met een grijze & blauwe kleur, ga naar applicaties en Disk Utility) LET OP: formateren verwijderd alle data van je USB!!

Dit kun je ook doen via een Windows pc:

Open mijn computer, rechtermuisklik de USB -> eigenschappen(properties) -> extra's(Tools) -> Formatteren

3. Je USB is echt gewoon niet compatible met mac, hier kun je van uit gaan als er geen software beschikbaar is van de fabrikant, en de USB het wel gewoon doet op Windows.