is een rekenmachine een computer

ik vraag me wel eens af is de rekenmachine een computer kan iemand mij helpen

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, want het werkt ook met het binair stelsel Robby BB

Het is een sterk afgeslankte computer waar enkel de rekenfuncties van overgehouden zijn. Een computer bestaat uit vele chips met als basis de processor en co-processor die samen werken met andere chips om het geheugen, video, geluid enz aan te sturen. Een rekenmachine daar en tegen heeft meestal maar één chip waar alle functies in ondergebracht zijn.

Een rekenmachiene is een computer met maar een taak, nl voer maar een programma uit, en dat is het programma "rekenmachiene"

Ja, het zijn zelfs synoniemen... Het woord 'computer' komt van het Latijnse 'computere' wat rekenen betekent. Wij zien alleen een computer als dat ding met een beeldscherm die je gebruikt om te internetten en je mail te lezen, maar de computer doet niets anders dan rekenen. In de processor van je computer zit een onderdeel genaamd de ALU, die maar een paar dingen kan, maar wel heel snel, namelijk rekenen. En die rekensommen die hij maakt zorgen ervoor dat de dingen op je beeldscherm veranderen. Je eigen computer is dus een super snelle rekenmachine met een beeldscherm (en wat andere onderdelen zoals een muis).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100