Wat gebeurt er tijdens het openen van een applicatie op de computer? Hoe gaat dit in zijn werk, graag logisch beschrijven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

wat er (heel) simpel gebeurt:
je start de snelkoppeling die op je bureaublad staat op. Die start een .exe bestand op.
dat .exe bestand zorgt er voor dat alles geladen word. als je bijvoorbeeld een spel opstart zorgt dat .exe bestand ervoor dat de bomen, de weg, de zon worden geladen dat laat zien op je beeldscherm.
als je dan met je muis op een bepaald coördinaat kom en dan erop klik dan ziet de computer dat en geeft dat door aan het programma die dat dan weer doorrekend naar een bepaalde actie die gekoppeld is aan een linker muisklik op coördinaat X.