Hoe kan ik in Excel ervoor zorgen wanneer het Waar is om cel in groen te kleuren en bij Onwaar in rood?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Klik op het vakje die je wilt kleuren, als het goed is zie je rechts van je beeldscherm boven aan een 'Verfpotje' staan, klik daarop en selecteer de kleur die je het vakje wilt geven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
De vraagsteller bedoelt inderdaad wat anders: hij/zij wil de cel automatisch een kleur laten geven afhankelijk van de inhoud van de cel.
Dat werkt met conditional formatting (voorwaardelijke opmaak).
Gebruik hiervoor "Voorwaardelijke opmaak". Je kunt één of meer criteria opgeven waaraan de waarde van de cel moet voldoen en daar een specifieke opmaak bij tonen. In dit geval een rode of groene achtergrond.