Hoe maak ik uit een Exceltabel met data op een ander tabblad de gegevens over b.v. maart?

Door het hele jaar door wordt bijgehouden wie wat voor hulpvragen voor ouderen behandelt. Hoe maak ik een overzicht -uitgaande van de datum van eerste contact- per maand en per kwartaal? Ik heb al een extra kolom gemaakt met een aangepast type (zowel mm, dat geeft keurig het maandcijfer, als met mmmm, dat geeft de maand in tekst). Als ik probeer daar een formule op los te laten voor maart AANTAL.ALS(A3:A150;3) of AANTAL.ALS(A3:A150;"maart") dan krijg ik een 0. Wie kan me verder helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Uw vervolg vraag is voor mij onduidelijk. op uw hoofdvraag kan ik u misschien helpen.
Je kan automatisch gegevens van het ene naar het andere tabblad kopieren door in de betreffende cel een = typen en vervolgens op de cel in het andere tabblad klikken. Ik hoop dat u hier al iets verder mee bent.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op die manier heb ik die extra kolom gemaakt met die speciale typering. Zelf had ik liever alles in Acces opgezet, maar daar zijn de gebruikers totaal onbekend mee. Gelukkig zal de database niet groter worden dan ±150 regels, want dan zou Excel duidelijk trager worden.
Dank voor uw reactie.