waar vind ik bij xp de programma's die opstarten als je de computer aanzet?

zit dat bij configuratiescherm - software? of moet ik ergens anders zijn?

ik dacht dat het bij het klokje zat, want daar zie je ook de programma's die op de achtergrond draaien.. en ik neem aan ddat die ook vanzelf opstarten, toch?

maar waar vind ik ene overzicht van de programma's die opstarten, zodat ik die programma's kan annuleren?

Toegevoegd na 1 minuut:
annuleren, zodat ze niet opnieuw opstarten als ik me computer opnieuw aanzet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, waar zit dan dan? heb xp, geen windows7, daar kon ik het nog wel vinden, maar bij xp niet

Het beste antwoord

Start -> Alle programma's -> Opstarten dan verwijder je alles uit die map

Toegevoegd na 12 minuten:
Klik op START en vervolgens op CONFIGURATIESCHERM. Als de weergave nog ingesteld staat op de klassieke weergave, klik je in het venster links bovenaan op CONFIGURATIESCHERM. Staat dat al in vet, dan zit je goed.
Onder het titeltje PROGRAMMA'S onderaan klik je vervolgens OPSTARTPROGRAMMA'S. Je ziet nu een scherm met alle programma's die bij het opstarten geactiveerd worden.
Selecteer het programma dat je niet wil laten opstarten en klik vervolgens rechts onderaan op UITSCHAKELEN en bevestig met OK.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het niet te vinden is in het Configuratiescherm Software, en ook niet onder Programma's -> Opstarten, dan staat het in je Register.

Zie bron voor toegang tot dit gedeelte van je Register.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klik in het startmenu op 'Uitvoeren' en type in het vak dat verschijnt 'msconfig'. Je krijgt nu een dialoog te zien waarin alles dat bij het starten van je PC gebeurt te zien is. Op het tabblad 'Opstarten' zie je allerlei programma's en achtergrond-applicaties die bij het starten van je PC meestarten. Je kunt hier dingen uitvinken zodat dat niet meer gebeurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
De moet je hebben inderdaad.
Tip: eerst googlen wat het is voordat je het vinkje uitzet.
Voor de leeks zijn er ook programma's waarin je dit kunt veranderen. Een daarvan is Quick startup.
Hiermee kunt je programma's uit het opstartregister verwijderen of toevoegen.
Sommige programma's zetten zichzelf weer aan, deze moet je in het programma zelf uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een mooie tool van Sysinternals gebruiken.

Als je naar http://live.sysinternals.com/ gaat kun je daar de tool autoruns.exe vinden.

De handleiding staat er ook bij in .chm file. Deze tool laat echt álles zien m.b.t. wat er standaard opstart. Dit is geen applicatie voor beginners, dus goed opletten wat je uitzet. Het mooie van deze tool is echter dat je het niet hoeft te verwijderen, maar ook weer kan aanzetten! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens. Zou niet anders meer willen.