wat is mijn computer adres (het adres voor verbinding met extern bureaublad)?

ik wil mijn eigen computer adres weten dat is bedoelt voor verbinding met extern bureaublad

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.8K

Antwoorden (2)

ga naar een dos window (via CMD) en type ipconfig
Dan zie je dit (mijn gegevens heb ik gewist):

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres . . . . . . :
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . :
Subnetmasker. . . . . . . . . . . :
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Wat achter IPv-adres staat heb je nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord van "vdijken" geeft alleen het adres op het lokale netwerk (LAN). Als je via het internet vanaf een andere pc verbinding wilt maken met je thuis-pc, zul je het internet (WAN) adres moeten weten. Hier kom je achter door naar http://whatismyipaddress.com te gaan. Daar staat je IP-adres (ziet eruit als 123.456.78.90)

Meer info:

http://support.google.com/websearch/bin/answer.py?hl=en&answer=1696588