Hoe maak ik een PDF-document kleiner in MB?

Ik wil een document, een artikel met tekst en foto's, van 4 pagina's inscannen en er 1 pdf-document van maken. Het mag echter niet groter zijn dan 2 MB. Hoe doe ik dat dan?

Toegevoegd na 1 uur:
Het is een artikel (4p.) uit een tijdschrift dat "ge-pdf-t" moet worden en dan geupload naar een website. Dit eindbestand mag dus niet groter zijn dan 2MB.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
8.1K

Antwoorden (3)

Je kan het bestand inpakken met gratis progje: winRAR:

http://www.winrar.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een enkel bestand wordt hier niet echt kleiner van....
Je moet zorgen dat het fotoformaat in .PNG is of in .jpeg. Dat zijn meer gecomprimeerde formaten voor plaatjes. Dit is al te doen in paint.
Wat ook zou helpen is wanneer je de tekst ook omzet in tekst, middels bijv. een OCR (tekstherkenning)-programma. Tekst is kleiner dan plaatjes. De foto's kun je er dan zelf tussen zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet de artikelen scannen met 100 dpi, is goed leesbaar en levert een klein jpg bestand op.
Daarna even pdf van maken, wordt het bestand ook weer kleiner van.
Dan met pdftk-builder er 1 pdf van maken, zal ongeveer 500 kb zijn.