driver voor Clientservice voor Netware

zoek driver voor stuurprogramma voor Clientservice voor Netware. raak zonder die driver niet op netwerk, daardoor kan IP-adres niet worden vernieuwd. Hoe kom ik aan die driver. Hij staat niet op dvd van XP. Kan ik die ergens downloaden? Wie kan helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

't IP-adres wordt _niet_ vernieuwd middels een netware-client. Een driver voor een netwerkkaart is wéér iets anders.
Als 't IP-adres niet kan worden vernieuwd, dan heb je inderdaad een netwerkkaart-driver nodig. Kijk daarvoor op de website van de betreffende fabrikant van de netwerkkaart of google op 't type(-nummer) van de netwerkkaart. Verder moet DHCP aan staan, óf je geeft 't werkstation een static IP-address (vast IP-adres) die in 't zelfde netwerk valt als je Novell-server.
De Novell-client zelf is ook nodig. Die kan je gratis downloaden van Novell.com. Je zult iets vinden als versie 4.91 of 4.92; die moet je hebben.