Hoe zet je de schermhelderheid hoger dan hij normaal kan op Windows Vista?

Via m'n configuratiescherm staat hij al op 100% is er extra software waardoor ik de schermhelderheid nog hoger kan zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.1K

Antwoorden (1)

Er zijn diverse kleine programma's die je op onder andere Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 kunt installeren die voor extra helderheid kunnen zorgen. Mocht je een Nvidia Based videokaart hebben ( gangbare reeks is GeForce xxx ) dan bied de driver voor de Videokaart deze optie om helderheid, contrast, gamma correctie en kleurbalans in te stellen. Ik geloof dat ATI/AMD ( Gangbare Reeks Radeon xxxx ) deze functie ook bied. Als je de driver installeert dan staat er in jouw startmenu als het goed is een map met daarin de snelkoppelingen voor jouw videokaart.

Ik heb bijgaand 2 links toegevoegd met een programma genaamd "Desktop Lighter" die de helderheid voor je kan regelen in Windows, en de verzamel link van Google over meer programma's over het zelfde onderwerp.