Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet je de schermhelderheid hoger dan hij normaal kan op Windows Vista?

Via m'n configuratiescherm staat hij al op 100% is er extra software waardoor ik de schermhelderheid nog hoger kan zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn diverse kleine programma's die je op onder andere Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 kunt installeren die voor extra helderheid kunnen zorgen. Mocht je een Nvidia Based videokaart hebben ( gangbare reeks is GeForce xxx ) dan bied de driver voor de Videokaart deze optie om helderheid, contrast, gamma correctie en kleurbalans in te stellen. Ik geloof dat ATI/AMD ( Gangbare Reeks Radeon xxxx ) deze functie ook bied. Als je de driver installeert dan staat er in jouw startmenu als het goed is een map met daarin de snelkoppelingen voor jouw videokaart.

Ik heb bijgaand 2 links toegevoegd met een programma genaamd "Desktop Lighter" die de helderheid voor je kan regelen in Windows, en de verzamel link van Google over meer programma's over het zelfde onderwerp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding