Na Windows 8 upgrade werkt externe monitor via hdmi werkt niet meer, hoe los ik dit op?

Ik ben vandaag over gegaan op windows 8, (upgrade vanaf 7) Ik was in de overtuiging dat ik deze zonder problemen zou moeten kunnen draaien. Echter loop ik wel tegen een groot probleem aan.

Na de upgrade werkt mijn tweede monitor niet meer, deze heb ik echt nodig. Is aangesloten via hdmi. Ik ben er vrij zeker van dat er aan mijn monitor en de kabel niks mankeert. Ik ben al de halve middag op zoek naar een oplossing.

Ik heb een HP Pavillion dv6-3180sd laptop. Bij apparaat beheer wordt aangegeven dan mijn Beeldschermadapter Mobility Radeon HD 5000 Series niet werkt

(Dit apparaat start niet. (Code 10)

{Bewerking mislukt}
De aangevraagde bewerking is niet gelukt.)

Ik denk ook dat daar het probleem ligt. Ik heb al verschillende keren geprobeerd de nieuwste drivers te installeren (via radeon en via hp) maar dit lost mijn probleem niet op. Bij HP kan ik zelfs geen Windows 8 Compatibel drivers vinden.

Windows 8 draait gewoon goed verder, enkel problemen met tweede beeldscherm.
Kan iemand mij helpen aan een oplossing of workaround? Anders ben ik genoodzaakt weer terug te gaan naar Windows 7

Toegevoegd na 20 uur:
Oplossing gevonden! HP heeft voor mij geen compatibel drivers voor Windows 8. Ook het installeren van de nieuwste Windows 7 drivers in Windows 8 leverde niks op.

Het enige wat ik hoefde te doen is de nieuwste HP drivers voor mijn grafische kaart (Windows 7) te downloaden en de setup te openen en opnieuw installeren in Windows 7 compatible modus. Gewoon installeren in win8 werkt dus niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed gekeken bij AMD drivers dat je de mobiele driver hebt gedownload?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inmiddels oplossing gevonden, zie mijn eigen toevoeging

Het beste antwoord

probeer je videokaart drivers te updaten