Hoe kan ik een ondertitel bijvoegen in Corel windvd 11 ?

Ik gebruik Corel windvd 11 om mijn series in af te spelen zoals,Supernatural,Ghostwhisperer enz.
Nu heb ik alles al zover goed gezet dat ik een map heb met daarin het videobestand (MKV) en daarbij het SRT bestand,deze heb ik beide exact dezelfde naam gegeven en deze spelen ook prima af in VLC,Powerdvd,iDeer blu ray player en total media theatre.
Het mooiste beeld heb ik via Corel windvd maar dat is het enige programma wat niet automatisch de ondertitels laadt.
Ook als ik het MKV bestand apart open kan ik niet in het menu een ondertitel laden.
Hoe krijg ik de ondertitels aan de gang in Corel windvd 11 ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

In Corel kun je geen gebruik maken van een SRT bestand, dus dat gaat niet werken.

Je kunt wel (nogal omslachtig) het SRT bestand en het MKV bestand samenvoegen. De ondertitel zit dan "ingebakken" en is er niet meer uit te halen.
Meestal wordt de "mix" van SRT en video als DivX bestand geëxporteerd. Je kunt e.e.a. nazien op http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=101b (voorbeeld met een DivX bestand).

Misschien beter om een andere DVD player te proberen? Power DVD of Nero geven over het algemeen ook gewoon goed beeld....