Waarom wordt Windows Live Messenger binnenkort beëindigd?

Ik heb vernomen (via de officiële site van Microsoft) dat Windows Live Messenger binnenkort beëindigd word en overstapt naar Skype , weten jullie misschien waarom? Zou het kunnen zijn omdat Microsoft Skype heeft overgekocht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Heeft inderdaad te maken met Skype. Microsoft ziet niks meer in Msn, populariteit neemt erg af, het kost ze dan meer moeite om deze dienst online te houden, vandaar. Alle msn-adressen blijven wel bestaan en hiermee kan je dus inloggen op skype
11 jaar geleden
imruben
11 jaar geleden
Als je op skype inlogt met je Messenger account moet dat kunnen. Anders kan je eventueel je contacten van Outlook exporteren en importeren in Skype ;)
imruben
11 jaar geleden
graag gedaan ^^
Dat gaat inderdaad op 15 maart gebeuren, behalve in China (waar Windows Live Messenger wél actief blijft). Met als reden dat er steeds minder mensen gebruik maken van de chatdienst. De meesten zijn van MSN overgestapt op Facebook.
Volgens Skype zijn er een aantal voordelen voor Live Messenger-gebruikers om over te stappen. Zo biedt Skype ondersteuning voor alle platformen, waaronder de iPad en Android tablets. Een ander voordeel is dat via Skype ook videogesprekken kunnen worden gevoerd met Facebookvrienden. Ook noemt Skype de groepsvideogesprekken als een voordeel, hoewel de gebruikers klagen dat dit niet gratis is.
Amadea