Als ik wil opnemen met FRAPS dan daalt de overlay naar 25 of 15 terwijl die eigenlijk op 120 moet staan. Hoe kan ik dit verhelpen?

Het gevolg is dat als ik een opgenomen filmpje wil kijken dat ik het filmpje dan amper kan volgen doordat het beeld blijft schokken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ten eerste laten we beginnen dat een gemiddelde mens maar 24 Frames per seconde ziet. dus 120 is niet nodig.
Ten 2de fraps is erg hevig voor je computer dus het zal veel Cpu en Gpu trekken waardoor je soms je max frames die je wilt niet haalt.
Daarbij moet je in de settings van fraps het volgende doen:
ga naar:
movies, dan ga je daar naar video capture settings en zet je die op 25.
dan aan de rechter onderkant moet je het volgende aanvinken: 'lock framerate while recording'
Hier door zet het programma je frames per seconde vast waardoor die stabiel op 25 blijft staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste laten we beginnen dat er een groot verschil zit tussen 120 en 24 fps, dit maakt ook echt wel uit. Vooral als je weet hoe code van een game werkt. Ga maar eens een game op 24 locked fps spelen en dan op 120 (als je computer dat aan kan),en dan wel een grafisch goede (hoeft niet persé mooie) game, dan merk je het verschil wel, zo niet, dan had je er niet eens over moeten beginnen. En waarom zou hij op 25 locked gaan spelen als zijn computer(waarschijnlijk) meer aan kan, je kunt ook gewoon de fps niet locken, wel recorden in 30-60 fps en dan zelf zonder lage fps spelen. Fraps trekt niet erg veel van de GPU, maar meer van de CPU, en een goede HDD ( het liefst een aparte die je alleen gebruikt voor recorden) is aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je wel eens fraps gebruikt /de codec gezien?
Als je lockt op 25 frames record fraps 25 frames dat wilt niet zeggen dat je spel verlaagt naar 25. http://nl.wikipedia.org/wiki/Beelden_per_seconde
lees dat eerst alstublieft.