is het mogelijk om (simpel en snel) achtergronden uit videos te halen?

Is het mogelijk om (snel en simpel) achtergronden uit videos te halen? Denk hierbij aan een gedownload filmpje van youtube, waarbij je de hele tijd een voorwerp (zoals een auto of huis) ziet, maar ook (jammer genoeg achtergrond? Ik heb het hierbij niet over geluid, maar echt over video en niet afbeeldingen etc. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe en met welk (gratis) programma?

Toegevoegd na 6 dagen:
Zoals bijvoorbeeld "knippen".

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, maar is het dan wel mogelijk om als het ware te knippen in je video, alsof het een afbeelding is waarin je knipt, zodat je een soort omlijninggebied weg kan halen??? Ik heb namelijk video's waarin je toch steeds naar 1 punt kijkt, dus als knippen mogelijk is, komt mijn video er dan toch mooi uit...

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet simpel en snel te doen. Het onderwerp is in een gemonteerde video niet meer los te knippen van de achtergrond. Alleen als de film is opgenomen voor een chroma key, meestal een groen of blauw doek is het mogelijk.
Dan worden de achtergrond en de onderwerpen apart opgenomen en later als twee of meer lagen gemonteerd.
Als de film na montage naar 1 laag is gezet is het niet meer te doen.