Waarom zijn documenten die met Word 2007 gemaakt zijn, niet te openen in eerdere Word-versies?

Heel lastig vind ik dat. Mensen met Word2003 die ik een docx-document stuur, kunnen dat niet openen. Het lukt alleen als ik die documenten 'opsla als' Word97-2003 document. Had Microsoft dat niet handiger kunnen aanpakken? Kan ik mijn instellingen veranderen zodat het voortaan goed gaat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je kunt ook nog eens Word 2007 vertellen dat
ie voortaan altijd alles moet opslaan in 2003 formaat. Dan vergis je je niet meer.
De meerwaarde van het XML-formaat van 2007 is gering.
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank, ik wist niet dat je dat standaard aan kan zetten, maar ik heb het gevonden. De anderen ook bedankt voor hun oplossingen, maar dit werkt voor mij het handigst.

Andere antwoorden (4)

Omdat de twee versies niet compatible zijn. Je kan wel de mensen aan wie jet het stuurt vertellen dat ze een klein programma'tje kunnen downloaden waarna ze je bestand wel kunnen opennen. En anders gewoon opslaan als .doc ipv .docx
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het oudere programma 2003, niet alles kan herkennen wat nieuw/verbetert is in 2007.
Maar het kan wel als ik mijn bron lees; succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij het opslaan kan je kiezen voor Opslaan als: Word 1997 - 2003 dan slaat ie hem anders op.

Het probleem is overigens niet aanwezig als mensen met een eerdere versie compatibiliteit pakket hebben geinstalleerd van microsoft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan met een programmaatje, een update voor windows, zie onderstaande site.