is het mogelijk om pagina's uit een PFD apart als PDF op te slaan?

Ik moet een PDF bestand van 90 pagina's appart los maken als pdf.
Tevens moet ik de pagina's allemaal een andere naam geven.
nu maak ik ze allemaal appart los met primo PDF, en volgens mij moet dit gemakkelijker kunnen.

alvast bedankt voor jullie antwoord

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
20.9K

Antwoorden (3)

Daar zijn verschillende online diensten voor. Bijvoorbeeld http://www.splitpdf.com/
bamibal
11 jaar geleden
Ik gebruik voor zulke klussen al jaren PDFtk Builder, naar volle tevredenheid.

Met dat programma (gratis) kun je een PDF splitsen in de afzonderlijke pagina's, zoals jij nu wilt doen. Je kunt ook pagina's linksom of rechtsom draaien. Je kunt een serie pagina's uit een PDF opslaan in een andere PDF, bijvoorbeeld pagina 14 t/m 20 van een groot bestand kopiëren naar een nieuw bestand dat alleen die pagina's bevat.

Verder kun je PDF's samenvoegen, ook op ingewikkelde manieren. Je kunt bijvoorbeeld zeggen: pak pagina 7 van document A, dan pagina 25 t/m 30 van document B, dan pagina 6 van document A, dan pagina's 12 t/m 15 van document A, en dan alle pagina's van document C; plak die aan elkaar; en sla het resultaat op als document D.

Toegevoegd na 16 uur:

Ik heb net even gedaan waar jij om vroeg. Ik heb een documentje genomen, voorbeeld.pdf, dat uit 18 pagina's bestaat. Ik heb PDFtk Builder gevraagd dat document voor mij te splitsen.

Het resultaat staat in onderstaand plaatje (even op het plaatje klikken voor een grotere versie). Bovenaan staat voorbeeld.pdf, het oorspronkelijke bestand. Daaronder staan de PDF-jes die PDFtk Builder ervan heeft gemaakt: één PDF per pagina.

Cryofiel
11 jaar geleden
Bullzip pdf. Een gratis programma wat een virtuele printer aanmaakt in je pc. Met dit programma kan je alles printen naar .pdf. (dus websites, foto,s etc) Erg makkelijk!

http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php

Je kan in een .pdf ook een bepaalde pagina(s) printen (print - print pagina ) dan maakt dit programma er gewoon een nieuwe .pdf van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik ken Bullzip PDF Printer ook, ik gebruik het hier zelf. Maar voor zover ik weet kun je wel elke pagina van een PDF-bestand apart printen en op die manier een nieuw PDF-bestand maken waarin alleen die ene pagina staat, maar moet je dat handmatig voor elke pagina opnieuw doen. Vraagsteller heeft een bestand van 90 pagina's. Dan is die methode nogal tijdrovend. En saai. Heeft Bullzip PDF Printer misschien een mogelijkheid die ik nog niet ken om in één keer te zeggen dat hij 90 printjes moet maken, één printje per pagina?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan gewoon printen pagina 10 - 100 bijv. of 0 - 90... Je hoeft niet telkens een pagina te printen :P haha dat zal idd eeeerg saai worden. In dat geval zal ik ook een speciaal programma installeren voor het bewerken van .pdfjes (maar vind dat voor één keer per jaar dat dit voorkomt een beetje overbodig)
Cryofiel
11 jaar geleden
Misschien interpreteer ik de toelichting onder de vraag verkeerd... maar ik lees eruit dat vraagsteller een PDF heeft van 90 pagina's, en dat hij die wil splitsen in 90 PDF's van elk één pagina.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had het inderdaad anders geinterpreteerd. Als dat de bedoeling is kan hij beter een appart programmatje downloaden die dat kan doen.. Al vind ik het wel vreemd.. Wat moet je met al die losse .pdf bestanden met elke 1 pagina.. :S