Hoe maak ik zo'n grafiek in ms Excel?

Het gaat om MS Excel 2007; Ik heb een aantal meetresultaten, die gaan als volgt:
x1 6.1
x2 7.5
x3 7.4
x4 7.8
x5 6.3 m

v1 7.895
v2 8.333
v3 8.108
v4 8.333
v5 6.250 m/s

De x is de remweg en de v is de gemiddelde snelheid op het traject van 30 meter, afgelegd per fiets. Ik wil een grafiek hebben met op de y-as meter van 6.0 tot 8.0 in stapjes van 0.2; op de x-as wil ik de snelheid van 6 tot 9, ook in stapjes van 2. Ik krijg het niet voor elkaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Je moet om dit te doen kiezen voor een spreidingsgrafiek. Bij dit type kun je een x-reeks met verschillende intervallen opgeven. Alle andere grafieken gaan er vanuit dat de x-waarden regelmatig verspreid liggen.

Je kunt door op de verschillende onderdelen te klikken de instellingen aanpassen. Dus voor de x-as instellen dat de minimumwaarde 6 is en de maximum 9 en dat je om de 0.2 m een streepje wilt.