Ik kreeg de afgelopen tijd vaak dit berichtje (zie extra uitleg) is dit echt?

, Lees dit please! Hallo
allemaal, het lijkt erop dat alle waarschuwingen echt
waren, het gebruik van WhatsApp kost geld vanaf eind januari. Als u dit bericht zou willen sturen naar 18 verschillende op uw lijst, zal uw pictogram blauw zijn en zal gratis zijn voor jou. Als je dit niet gelooft. Zie dat eind januari WhatsApp eindigt. En dan moet je betalen om het te openen, dit is een wet. Deze boodschap is voor het informeren van al onze gebruikers. Onze servers hebben onlangs problemen gehad, dus we
vragen uw hulp om dit probleem op te lossen. Wij eisen van
onze actieve gebruikers dat dit bericht doorgestuurd wordt naar elk van de mensen in uw lijst met contactpersonen aan onze
actieve gebruikers met behulp van WhatsApp te bevestigen,
als je dit bericht niet verzendt naar al uw contacten in
WhatsApp, dan is uw account inactief , met als
gevolg van het verliezen van al uw contacte

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik zag op nu.nl ook zo'n bericht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Dit bericht lijkt heel sterk op een bericht wat een aantal jaar geleden rondging over msn. Dat bericht was niet echt. Dit is praktisch gekopieerd, dus ik denk ook niet echt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Als u dit bericht zou willen sturen naar 18 verschillende op uw lijst,"

Kettingbrieven zijn ALTIJD SPAM. Negeren dus.

Ik herhaal het nog een keer voor degenen die langzaam lezen: Kettingbrieven zijn ALTIJD SPAM. (Kettingbrieven zijn dingen waarin staat: stuur dit bericht door naar al uw contacten, of iets wat daarop lijkt.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Te zien aan de taal- en typstijl is dit complete onzin. Als het echt was had het een goede opstelling met aanhef en afsluiting. Bovendien heeft whatsapp geen eens toegang tot je email, alleen telefoonnummer toch? ;) En 'stuur dit door naar.....' maakt het al heeelemaal ongeloofwaardig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
direct deleten. Zeker niet doorsturen. Is 100% onzin.
Nooit meer twijfelen bij dit soort mails. Shift + delete.