Mijn tabel in Word overlapt de voettekst op één pagina, terwijl hij op de andere 2 pagina's wel netjes overgaat in de volgende pagina, wat nu?

Op de eerste pagina gaat de tabel gewoon door de voettekst heen, maar op de andere twee pagina's niet. Ik ben geen held met Excel, dus daar ga ik liever niet op zitten puzzelen om een nieuwe tabel te maken (bovendien is mijn huidige tabel al voor een groot deel ingevuld). Kop en voettekst moeten er zeker zijn omdat het onderdeel is van een portfolio. Iemand tips?!

Toegevoegd na 8 minuten:
Voor de duidelijkheid: ik maak mijn portfolio helemaal in Word.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit je beschrijving kan ik opmaken dat je niet echt een held met computers bent, helemaal geen probleem natuurlijk! Een manier en waarschijnlijk de meest makkelijke is om in plaats van 1 tabel 2 (of meer) wat kleinere tabellen te maken, zodat ze makkelijk op 1 pagina passen. Andere manieren zijn: - in plaats van je voettekst als 'voettekst' te noteren een apart tekstvak toe te voegen en die daar te slepen, dan kun je lekker spelen zodat alles precies past - Tabel omzetten naar afbeelding en hem makkelijk passend maken Eventueel ook een idee, al weet ik niet of het jouw probleem op lost: rechts onderaan de tabel heb je een klein vierkantje staan, als je daar met rechtermuis op klikt en vervolgens naar 'auto aanpassen' gaat kun je opties kiezen die je tabel beïnvloeden, dit zou misschien ook kunnen helpen. Ik weet echter niet hoeveel kennis je hebt word/excel en of je er dus wat aan hebt... Mocht je er niet uit komen wil ik je tabel ook wel aanpassen :)

Op de juiste plek in je word document gaan staan en daar control enter geven harde pagina einde.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100