Hoe werken apps in windows 8?

Ik wil graag weten hoe apps in windows 8 werken.
Op een mobieltje moet je bijvoorbeeld bij het downloaden van een app aangeven of je ergens toestemming voor verleent zoals dat de app gegevens op je geheugenkaart kan aanpassen/lezen of je locatie kan zien etc.
Gaat dit ook zo bij de apps die je kunt downloaden voor windows 8?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ook bij Win8 krijg je een scherm te zien waarop de machtigingen voor de app vermeld staan. Dit geldt alleen voor de Win8/Metro-apps. In Win8 kun je ook nog gewoon desktop-applicaties installeren. Dat gaat net als in vorige Windows-versies, met een installatieprogramma en zonder overzicht van machtigingen, etc.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor Uw reactie.
Gellukig heb je dus nog programma's zonder machtiging ik vertrouw apps namelijk helemaal niet en was bang dat derden inzage zouden krijgen op gegevens in mijn computer.
Wat dus had betekend dat ik afscheid had genomen van windows.