hoe kan ik de mails en het adressenbestand van windows live mail kopieren naar een externe harde scijf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
4.1K

Antwoorden (1)

Dat is niet zo heel moeilijk.

Het kopieren van de adressen:
Open ja mailprogramma.
Klik op je adresboek.
Ga naar "Bestand"
Kies voor "Export" en kies dan voor een WAB-bestand.
Je moet kiezen voor een locatie waar je de gegevens naar toe gekopieerd wilt hebben. Blader naar de externe harde schijf en klik op Opslaan.

(om het ooit weer in een mailprogramma in te laden, ga je naar Import en kies je het net opgeslagen bestand).

Het kopieren van de mail:
Om de mail te kopieren ga je als volgt te werk:
Open je verkenner van de computer waar de mails op staan.
Zorg er vervolgens voor dat alle systeem bestanden zichtbaar worden.
Ik heb hier alleen een engelse versie van Windows bij de hand, hier doe je dat door Tools-> folder options te kiezen (zal iets zijn als "gereedschap ofzo?).
Ga naar tabblad View en kies hier voor de optie "show hidden files and folders".

Vervolgens ga je naar Documents and settings van de gebruiker, dan zoek je de map: LocalSettings.
Open die, dubbeklik vervolgens:
Application Data -> Identities -> dan een map met een verzameling getallen en letters. Daarin vind je de map
Microsoft, dubbelklik deze en je vind de map met windows live-mail bestanden.

Je kunt die map gewoon kopieren naar je externa harde schijf.