Waarom werkt de macro niet in excel 2007?

In de oude excel (2002?) had iemand voor mij een programma gemaakt voor de administratie. Nu werkt de macro niet meer. Hoe kan ik die toch weer gaan gebruiken in excel2007. Alle mutaties van 2009 staan erin!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

De beveiliging werkt anders in Excel 2007, je moet de toegang tot de macros aanzetten en Excel 2007, vroeger kon dat standaard en nu niet... Het kan zelfs zijn dat je de beveiliging van Windows zelf naar een wat lager nivo te zetten... De macros werken op zich net zo goed als in de oude versie, maar je moet eerst wat knutselen om die oude te laten lopen in de nieuwe versie van Excel...
Dus pas je veiligheidsinstellingen aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dat zou best de oorzaak kunnen zijn. Om t antwoord compleet te maken vertel ik hoe je dat instelt: - klik op de office knop (grote ronde linksboven)
- klik op knop 'Excel opties'
- klik in scherm 'Excel opties' in linkermenu op 'trust center' (ik heb Engelse versie, het is de een na onderste
- klik op knop 'trust center settings' rechts in het scherm
- klik in het scherm 'trust center' op 'macro settings' in het linkermenu
- selecteer onder 'macro settings' de vierde/onderste optie De macro zou weer moeten werken. De macrotaal in Office 2007 is hetzelfde als de 2003 versie, dus in de macro zelf zal het probleem niet zitten.

Andere antwoorden (1)

Je kunt in de Office2007 programmatuur ook kiezen voor opslaan als Excel2003, dan zal het gewoon nog moeten werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een optie.