Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn mediabibliotheek van Windows Media Player kopieren naar een andere map en deze weer terugzetten als media player weer eens crasht?

Ik gebruik Media Player 11 op XP pc met SP3. En dan heb ik alle albumgegevens bijgezocht enz., en dan krijg ik ineens een melding van media player dat de database beschadigd is, en dat ik op OK moet drukken om het programma te sluiten. Een andere optie is er niet, maar nadat ik dus op OK gedrukt heb, ben ik alle media gegevens kwijt... Dat is me nu al meerdere keren gebeurd. Ik heb zo'n 100 GB aan muziek op mijn pc en ik heb geen zin meer in steeds opnieuw gegevens te moeten bijzoeken.

Ik weet dat er mogelijkheid bestaat om de mediabestanden op te slaan als XLS enzo maar dat bedoel ik niet. Ik zoek een mogelijkheid om de complete database 1. te vinden :P 2. ergens anders naartoe koipieren zodat ik het ook weer terug kan zetten als de boel weer vastgelopen is.

14 jaar geleden
in: Software
10.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

het database bestand heet CurrentDatabase_360
en staat in je persoonlijke map bij media player
je kunt van deze map een reserve kopie maken en terug zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MoniqueT
14 jaar geleden
Hartelijk dank! Ik heb er gelijk een reservekopie van gemaakt :)

Andere antwoorden (2)

Koop een externe hard disc. Die van 1TB kosten tegenwoordig minder dan € 100. Niet alleen je MP data, maar de hele HD copieër je zo veilig weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MoniqueT
14 jaar geleden
Het gaat mij er niet om dat ik mijn HD wil kopieren, alleen de mediabibliotheek van MP plus alle bijgevoegde artiest/hoes etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan je toch ook op een externe HD. Ik heb zo zelf
duizenden foto's en CD's veilig gesteld.
Gewoon de map zoeken waar je mediabibiliotheek is opgeslagen en deze kopieren. Of de hele map van Media Player kopieren en wegzetten. Is wel enige capaciteit, maar tegenwoordig zijn de schijven zo groot dat het makkelijk kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding