Hoe haal ik een foto uit een PDF bestandje?

Ik heb een oude foto gescand met Scan Snap en van daaruit gemaild naar mijn Outlook. Van daaruit heb ik deze bijlage met foto opgeslagen en wil deze nu op een site op internet plaatsen.
Maar dat lukt niet omdat het een PDF'je is. Hoe krijg ik nu die foto uit dat PDF bestand?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2.4K

Antwoorden (6)

Print screen maken met de knop Prt Sc op je toetsenbord. Dan plakken in paint met control + v en dan gewoon bijsnijden.
Gr Max
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
Volgens mij ook de enige methode.
Zorg er wel voor dat je de foto zo groot mogelijk op je scherm krijgt: je printscreen heeft de resolutie van de afbeelding op je beeldscherm.
heb je windows 7 dan heb je het knip programmaatje
maar je zou deze eens kunnen proberen ?
foxit pdf editor

ik heb hem zelf niet geprobeerd
maar deze zou dus in principe je pdf kunnen openen
om vanuit dat programma de foto te kopieren
en te bewaren als jpg

maar is het ook mogelijk de oude foto opnieuw te scannen
en het dan gewoon te bewaren als jpg ?

want ik vindt het eigenlijk vreemd dat een losse foto
als pdf wordt bewaard ? kun je dat in scan snap instellen?
misschien heb je daar de mogelijkheid om hem ipv als pdf op te slaan hem op te slaan als jpg ?
of misschien even scannen met een ander scanprogramma
picasa kan dit ook

Toegevoegd na 7 minuten:
die foxit editor is wel een evaluatie versie
en kijk een beetje uit met de zogenaamd handig tooltjes de er bij zitten die de aangepaste installatie
en vink alles weg
en de volgende optie ook
dan krijg je tenslotte alleen de foxit editor
ik vermoed dat je daar een bepaalde tijd gratis mee kan werken hopelijk is het geen kreupele demo
maar hopelijk lukt het en als de evaluatie periode voorbij is kan je het wel weer verwijderen
capthavoc
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Juist, zoiets dacht ik ook. Als je zélf de foto hebt gescand dan moet je er een JPG-format aan kunnen geven. En dan kan die rechtstreeks ergens geplaatst worden.
Er zijn een paar mogelijkheden.
Als u W7 heeft kan u met het knipprogramma de foto selecteren en dan "Opslaan als ..." Dit kan u openen door op de commando lijn Snippingtool.exe te typen en dan enter te drukken.
Een 2e mogelijkheid is dat u een printscreen neemt en opent met een fotobewerkingsprogramma. Ook hier kan u de foto dan selecteren en opslaan of exporteren. De methode is afhankelijk van het programma.
Als u geen programma heeft die dat kan, download dan het gratis programma GIMP. zie link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is ook nog een gratis cursus online van GIMP
http://users.telenet.be/ev1/gimpcursus/cursus/index.html
Veel plezier ermee. PS: er heeft hier weeral een plezante een min gegeven zonder motivatie ! ! !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn nu eenmaal mensen die graag minnen geven zonder motivatie, ze zijn waarschijnlijk bng dat iemand teveel en te vlug punten zou scoren.
Ik probeer alleen te helpen waar ik kan.
Dit kan met het PDF bewerkingsprogramma 'Enfocus PitStop Professional'. Daar is een optie 'Exporteer alle afbeeldingen'. Het grote voordeel is dat er geen kwaliteitsverlies optreedt bij het exporteren van de afbeelding. Als je me de PDF mailt, dan stuur ik je de geïmporteerde foto's bijgaand in JPG-formaat retour. At Your Service!
11 jaar geleden
Dit is een gratis en heel makkelijk programma om foto enz te plakken die op je beeldscherm zichtbaar zijn
http://www.gadwin.com/printscreen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opnieuw scannen maar dan als jpg bestand.
Frank