Waarom pakt mijn pc geen lege cd's?

Ik heb een windows 7 pc nu wil ik wat muziek op cd branden maar als ik er een lege cd instop reageert hij gewoon niet dit is toch vreemd? of ligt het aan bepaalde instellingen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is een 'nieuwe' functie in Windows 7. Het is een soort beveiliging voor wanneer de cd opstart dat er niet zomaar kwaadaardige software kan gaan draaien. Ga gewoon naar je verkenner en kijk daar of je de cd wel kan benaderen. Werkt dat ook niet dan is er vermoedelijk hardwarematig iets mis met je optische drive.

dat kan,heb ik ook wel eens gehad,cd er in gedaan toen met rechter muisknop op cd formatteren geklikt,toen werkte het wel.

Er van uitgaande dat het inderdaad een brander is en geen lezer, is het verstandig de firmware van de brander te up-daten. Eenvoudig gezegd komt het er op neer dat je brander (of beter de firmware van je brander) het merk of type cd niet "kent". Door the update los je dit probleem veelal op. Je hebt gewoon een nieuwer type cd dan de brander kent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100