Hoe kan je in word2003 in een formulier optellen?

Ik heb in word 2003 een formulier opgemaakt. Er staan 12 vragen op de beantwoord kunnen worden op een schaal van 0-4. (Geen probleem, ondergeschikt probleem, licht probleem, matig ernstig probleem, ernstig tot zeer ernstig probleem). Nu wil ik weten hoe ik hier de juiste waarden aan koppel en verder de vraag Hoe kan ik nu helemaal onderaan een totaalscore laten berekenen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het kan misschien door aan je formulier een veld toe te voegen waarin je de waarden van alle andere formuliervelden bij elkaar optelt. Of dit gaat werken is afhankelijk van de manier waarop de antwoorden gegeven worden. Is dit per vraag 1 veld waarin de keuze voor een antwoord wordt gemaakt, of zijn er per vraag 5 velden (0-4) waarvan er 1 gekozen wordt.

Bij de 1e variant kun je waarschijnlijk een veld toevoegen waarin je een berekening zet die alle velden bij elkaar optelt.

Bij de tweede variant ben ik bang dat het niet mogelijk is.

Wanneer je dit soort informatie uit je formulier wilt halen, dan is Word niet echt de juiste tool. Excel biedt meer mogelijkheden om de data te analyseren. Je zou ook naar gespecialiseerde enquete-diensten kunnen zoeken. Survey Monkey is zo'n dienst. De gratis versie is echter beperkt tot 10 vragen en 100 reacties per enquete.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je zou ook nog een formulierendienst als FormStack kunnen gebruiken. Hiermee maak je een formulier en kun je de ingevulde resultaten in Excelformaat downloaden om de antwoorden te analyseren. Je kunt het 14 dagen gratis proberen.

Formdesk is een Nederlandse dienst en biedt een gratis proefperiode van 3 maanden.