Moet je iets speciaals doen om documenten om te zetten van Word 2007 naar Word 2010?

Bij een vorige Word-versie, ik ben vergeten welke, moest je je documenten op een speciale manier omzetten van de vorige versie naar de nieuwe versie. Als ik me goed herinner moest je het document openen, vervolgens met "Opslaan Als" opslaan in het formaat van de nieuwe versie, en daarna pas bewerken.

Als je het document opende, bewerkte, en daarna pas opsloeg in het formaat van de nieuwe versie, dan ging het fout en bleef je eeuwig last houden van rariteiten in je document.

Ook als je het document bewerkte en het opsloeg in het formaat van de oude versie, en het daarna pas op de "goede" manier omzette naar het formaat van de nieuwe versie, ging het fout.

Goed, tot zover hoe het vroeger ging.

--

Nu heb ik (thuis) Office 2010 gedownload. Binnenkort ga ik dus over van mijn huidige Office 2007 naar het nieuwe Office 2010.

Mijn vraag is: moet ik ergens rekening mee houden bij het omzetten van mijn bestaande documenten, net als vroeger? Of kan ik nu heel gewoon doen wat ik wil omdat Microsoft heeft gezord dat die problemen niet meer optreden?

Cryofiel
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De oude software kan bestanden niet opslaan in het formaat van de nieuwe software.
Die indeling bestond nog niet voor de oude software. Dus het bestand openen in de nieuwe software, en deze wordt automatisch omgezet. Bij het opslaan zal je een vraag krijgen of je het niet het nieuwe formaat wil opslaan.
Cryofiel
11 jaar geleden
De vraag is dus of je, net als vroeger, moet openen en dan direct moet opslaan, of dat je tegenwoordig wel eerst mag bewerken voordat je opslaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kon ik niet zo goed uit je vraag halen. Maar goed, ja je kan gewoon bewerken en daarna opslaan. Eigenlijk had ik een soortgelijke vraag een paar dagen geleden (in mijn hoofd) over photoshop.
Stel je opent een jpg bestand. Kan je die dan meteen in Photoshop bewerken voordat je hem in TIF opslaat. Dus werkt Photoshop intern altijd met de juiste bitdiepte en kleuren. Of moet je de jpg eerst opslaan als TIF, deze openen op dan te bewerken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel natuurlijk TIFF
Cryofiel
11 jaar geleden
Da's inderdaad een soortgelijke vraag - die ik overigens niet heb gezien. Maar inderdaad, ik vraag in wezen hetzelfde, maar dan voor Office. Vroeger ging het domweg heel erg fout als je het zo deed, en ik vraag me af of dat nog steeds zo is.

Het beste antwoord

Ik kan me vergissen hoor, maar de grote problemen zijn onsttaan toen microsoft Office in versie 2007 van *.doc naar *.docx (en alle andere office extenties) ging. -n de overgang van 2007 naar 2010 en latere versies is er niets meer veranderd. Dus is openen, heropslaan enzo helemaal niet nodig. Het werkt nog steeds prima.

Toegevoegd na 1 minuut:
Datt was dus van Office '03 naar Office '07.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je dokumenten opent in Word 2010 en dan opslaat staan ze in Word 2010 indeling.
Zo simpel is dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat begrijp ik. Maar dat is niet waar ik naar vraag.
Je hoeft niets speciaals te doen. Word 2010 leest alle formaten in en schrijft ze in hetzelfde formaat weg. Als je ze naar .docx (het word 2010 formaat wil converteren (wat overigens niet nodig is) dan moet je "Opslaan als.." kiezen in word en opslaan als word-document.

Kortom, je hoeft niets te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ klopt, u opent het 2007.doc document en dan bewaren als 2010 document en er komt automatisch naam.docx te staan.