Moet je iets speciaals doen om documenten om te zetten van Word 2007 naar Word 2010?

Bij een vorige Word-versie, ik ben vergeten welke, moest je je documenten op een speciale manier omzetten van de vorige versie naar de nieuwe versie. Als ik me goed herinner moest je het document openen, vervolgens met "Opslaan Als" opslaan in het formaat van de nieuwe versie, en daarna pas bewerken.

Als je het document opende, bewerkte, en daarna pas opsloeg in het formaat van de nieuwe versie, dan ging het fout en bleef je eeuwig last houden van rariteiten in je document.

Ook als je het document bewerkte en het opsloeg in het formaat van de oude versie, en het daarna pas op de "goede" manier omzette naar het formaat van de nieuwe versie, ging het fout.

Goed, tot zover hoe het vroeger ging.

--

Nu heb ik (thuis) Office 2010 gedownload. Binnenkort ga ik dus over van mijn huidige Office 2007 naar het nieuwe Office 2010.

Mijn vraag is: moet ik ergens rekening mee houden bij het omzetten van mijn bestaande documenten, net als vroeger? Of kan ik nu heel gewoon doen wat ik wil omdat Microsoft heeft gezord dat die problemen niet meer optreden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik kan me vergissen hoor, maar de grote problemen zijn onsttaan toen microsoft Office in versie 2007 van *.doc naar *.docx (en alle andere office extenties) ging. -n de overgang van 2007 naar 2010 en latere versies is er niets meer veranderd. Dus is openen, heropslaan enzo helemaal niet nodig. Het werkt nog steeds prima. Toegevoegd na 1 minuut: Datt was dus van Office '03 naar Office '07.

Als je dokumenten opent in Word 2010 en dan opslaat staan ze in Word 2010 indeling. Zo simpel is dat.

Je hoeft niets speciaals te doen. Word 2010 leest alle formaten in en schrijft ze in hetzelfde formaat weg. Als je ze naar .docx (het word 2010 formaat wil converteren (wat overigens niet nodig is) dan moet je "Opslaan als.." kiezen in word en opslaan als word-document. Kortom, je hoeft niets te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100