Mijn externe harde schijf vraagt om formatteren,na al eerder bestanden te hebben gerepareerd.nu heb ik geen toegang meer,hoe krijg ik mn data terug ?

Ik heb al eerder een aantal malen beschadigde bestanden moeten repareren via Eigenschappen>Extra>Station op fouten controleren.
Is er een manier om toch deze fouten te kunnen herstellen,zodat ik weer op mijn Harde schijf kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je de harde schijf wel met Verkenner zien? Ik neem maar even aan dat je met Windows werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee,ik heb totaal geen toegang meer tot die schijf.
Hij staat wel in het rijtje bij Start>Computer>Hardeschijfstations.
Ik gebruik W7 64x Home premium.
Als ik rechts klik op eigenschappen (dat lukt wel)
Zie ik de schijf totaal bauw en geeft aan>gebruikt 0 bytes,
ongebruikt 0 bytes,capaciteit 0 bytes.
Voor de rest kan ik wel op de tabbladen klikken,maar als ik een actie wil uitvoeren krijg ik een foutmelding>geen
toegang tot schijf.

Het beste antwoord

Heb je al geprobeerd de schijf aan een andere computer te koppelen? Soms blijft windows een bepaalde foutmelding houden terwijl op een andere computer de schijf dan wel te lezen is. Het lijkt me wel dat de schijf overleden is, dus de data er af zien te krijgen, recuva is goed en dan een nieuwe schijf pakken. Zie ook de link voor het programma Seatools voor Windows. Misschien kan dit progje de drive wel aanspreken en de bootsector repareren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb hetzelfde euvel gehad, had al mijn data teruggekregen via recuva, voor de website: zie recuva.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel,goed idee !! :))
Heb je toen wel weer je oude drive kunnen formatteren en herstellen.
Ik heb een LaCie en ben bang dat het misschien ook iets hardwarematig kan zijn.