Ik ga er van uit dat je weet hoe je het geluid 'in je computer' krijgt. Voor het fatsoeneren van de geluidskwaliteit en het omzetten in, onder meer, mp3 gebruik ik Amadeus waar ik redelijk tevreden over ben, maar er zijn talloze alternatieven: http://alternativeto.net/software/amadeus-pro/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niko
11 jaar geleden
hier voor deze man die het niet weet.hoe krijg ik het geluid van mijn bandje`s " in de computer"
de plus heb je sowieso al verdient.+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je sluit je cassettespeler aan op de geluidsingang (microfooningang) van je computer. Wat voor een 'stekkers' je daarvoor moet hebben is afhankelijk van je computer (kijk even, als je het niet weet, in de handleiding van je computer). Vaak zijn het van die kleine bananenstekkertjes, maar dat is niet altijd zo. Dat soort stekkertjes kun je bij een beetje elektronicazaak kopen. Je start het programma, in mijn geval dus Amadeus, en je neemt de boel op. Je moet natuurlijk wel even lezen hoe je dat met dat programma doet. Je kunt je hele band overzetten en die dan laten kuisen van tikken, ruis en ander ongerief. Als dat gedaan is, kun je het bandje opslaan in een formaat naar wens (bijv mp3). Waarschijnlijk gaat het met cassettebandjes sneller, maar met het omzetten van lp's ben je een hoop tijd kwijt.
niko
11 jaar geleden
heel veel dank.ik neem aan dat het overzetten de real tijd in beslag neemt ,de tijd dat het bandje speelt?met platen is dat dan ook zo?dit omdat je vermeld dat bandje`s waarschijnlijk sneller gaan.
niko
11 jaar geleden
ik snap het al.je bedoelt het omzetten naar bv.mp3.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ook, maar bij een plaat zitten er nogal wat viezigheden (tikken, ruizen enz). Bovendien moet je met de usb-paltenspeler die ik heb er bij blijven om te horen of het geluid nog aan te horen is. Dat is, verwacht ik, met een cassettebandje veel minder een probleem.
niko
11 jaar geleden
ok bedankt.

Andere antwoorden (2)

Wat een vrij makkelijk programma is, is Golden van NCH, gebruik ik zelf ook:

http://www.nch.com.au/golden/index.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Audacity gebruik ik zelf.
Ook voor het omzetten van vinyl naar mp3.
In de bron heb ik de link bijgevoegd waar het programma te downloaden is.