Hoe kun je een BSoD opslaan als de computer meteen daarna opnieuw opstart?

Ik krijg als ik een bepaalde game speel geregeld een Blue Screen of Death en dan meteen daarna start de PC opnieuw op. Normaal kun je nog wel even de foutcode opschrijven, maar dat lukt nu dus niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

1. Rechtsklik op ‘Deze computer’.
2. Eigenschappen.
3. Geavanceerd.
4. Startup & recovery.
5. Uitvinken: ‘Automatisch herstarten’.
Suc8!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak wordt deze crash ook nog in de logboeken (engels: event manager) weggeschreven. Deze kan je vinden via: Start -> Configuratie -> Systeembeheer -> logboeken. Of via Start -> Configuratie -> Systeembeheer -> Computerbeheer en dan links in de boom zoeken naar logboeken. Overigens is dit per Windows versie (2000/XP/Vista/7) net eventjes anders, maar als het goed is zie je op een gegeven moment wel een lijst mert evens aan de rechterkant en misschien staat je BSOD er tussen. Merk op dat er meerdere logboeken zijn, dus kijk tenminste bij zowel applicatie als systeem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een foto maken of de EventViewer opstarten. Dat zijn de logboeken waar ook wel over gesproken wordt.

WindowsToets + R en dan "eventvwr" intyppen.
eventvwr.exe is ook vanuit een Command Prompt (oude dos window) te openen.

Meestal staat er van specifieke applicaties (logischerwijs) onder "Application" en Windows foutmeldingen onder "System".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Die foto kan nog wel. De rest niet. Je komt de eventviewer niet meer in bij een GeBSoD-de PC. Helemaal niet als ie meteen boot. En meestal schrijft Windows niets weg over deze fout in zijn events, omdat het is.....gecrashed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Een foto maken": in de praktijk lukt dat vaak niet, omdat de melding te kort op 't scherm staat. Filmen zou nog wel kunnen. En de meeste fototoestellen kunnen tegenwoordig ook filmen, dus dat komt mooi uit.
Maar dan moet je de BSOD wel een klein beetje kunnen voorspellen.