Kent iemand dit programma: mywebface?

Lijkt heel leuk maar zou ook een virus kunnen zijn. Ik zou wel eens willen weten of iemand er ooit een cartoonplaatje van zichzelf mee heeft gemaakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of eigenlijk deugt waarschijnlijk de hele website mywebsearch.com niet... MyWebFace is slechts een lokkertje (waarschijnlijk één van de velen) voor de adware.

Het beste antwoord

Dat programma staat hier:
_mywebface.mywebsearch.com_ (edit Moderators: Deze site verwijst naar een niet veilige site, daarom hebben we de url niet direct aanklikbaar gemaakt).

Ik krijg al zwaar negatieve kriebels als ik dat adres zie. Zodra er iets van search in 't internetadres staat, moet je al erg oppassen. Dat soort adressen zijn in 't verleden extreem vaak gekoppeld geweest aan malware (incl. virussen), inderdaad.

Dan het programma: een toolbar in je browser is verplicht. En alhoewel grote bedrijven óók van opt-out gebruik maken i.p.v. opt-in, is 't erg asociaal om standaard aangevinkt te hebben: 'Make MyWebSearch my default search engine & default homepage, enable autoupdate'.
Als je dan tikfouten maakt in je browser, krijg je extra reclame voorgeschoteld. Alhoewel ze zelf beweren geen AdWare te zijn, is dat 't dus _wel_.
Dus ze liegen. Dus ik vertrouw ze niet. En dat deed ik al niet vanwege die opt-out.
Advies: NIET DOEN!! Zet je foto maar op internet, dan kan 'iemand uit de community' er misschien wel een cartoon van maken.
Ik heb 't dus niet geïnstalleerd om verder te testen, want ik vertrouw 't niet. Ook al heb ik een relatief goede virusscanner.

Besluit je 't toch te installeren: reken dan op meer reclame op je PC, evt. ook een tragere PC, en lees in elk geval zeer goed de 'license agreement' - want die ziet er niet positief uit, zo op 't eerste gezicht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat programmaatje is slechts bedoeld om reclame te kunnen verkopen. Die reclame verschijnt dan op jouw PC. Daar krijgt mywebsearch voor betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Virus..!!!

Niet doen dus..

Toegevoegd na 2 minuten:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20091116194318AAFhrLF
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet downloaden!

Het programma is onderdeel van MyWebSearch.com. De diensten van MyWebSearch.com zijn zeker weten niet aan te raden, die zitten namelijk vol met spyware!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe maar niet. Ik heb even het siterapport van McAfee en ondanks dat McAfee zelf de site goed bevindt, staan er vernietigende recensies van gebruikers zelf. De toolbar zou erg storend zijn en je computer traag maken en eventueel een virus oplopen.