Hoe kan ik mijn laptop herinstalleren zonder dat er gegevens verloren gaan?

Sinds vandaag krijg ik een melding dat mijn wachtwoord van mijn laptop met windows 7 niet juist is. Echter heb ik dit wachtwoord niet veranderd! Ik heb microsoft gebeld en zij geven aan dat herinstallatie de enige oplossing is.

Hopelijk kan iemand mij helpen:(!

11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Optie kiezen bij installatie: leave filesystem intact/laat bestandssysteem intact, dan laat Win, alles wat je bewaard hebt staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download een ubuntu-livecd. Start daarmee op en je gebruikt dit systeem om je bestanden veilig te stellen op een extern opslagmedium. (je persoonlijke bestanden staan standaard onder \users\\

Daarna kan je je pc formatteren en de gegevens van het extern opslagmedium terugzetten.

Controleer wel eerst op een andere computer of de gegevens daadwerkelijk op het andere opslagmediums staan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het backuppen van je gegevens, zoals in vorige antwoord aangegeven kan je ook :

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
proberen. De restart na de reset is niet-clean ; een cleane restart kan na de originele restart via de on/of hw-button