Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarvoor heb je ftp en shell nodig?

Ik wil een website op localhost draaien, dit betekent dat mijn PC is mijn server. In dit geval heb ik geen FTP of shell nodig om toegang te krijgen tot mijn server. Klopt het?
Dit vraag ik omdat ik niet zoveel verstand heb van servers en verbindingen. FTP en shell gebruik je alleen om toegang te krijgen tot externe servers en niet om eigen website lokaal te laten draaien op eigen PC. toch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
630

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

FTP heb je in principe niet nodig, FTP staat voor File Transfer Protocol...maar die 'file transfer' kan je dus gewoon ter plekke doen. Shell kan op zich wel handig zijn, zodat je 'command-line' opdrachten kan invoeren zoals ownership van files en mappen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou je "nodig" moeten hebben om bijvoorbeeld je mappen en bestanden te beheren.

Als je gewoon simpel je website lokaal wilt draaien raadt ik je de volgende software aan:

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding