Hoe sluit ik mijn printer aan op het internet zodat er via de laptop kan worden afgedrukt?

Ik zou het als volgt willen oplossen: de printer staat via usb in verbinding met de desktop. Wanneer ik met m'n laptop wil afdrukken moet ik de desktop en printer aanzetten. Doordat er een programmatje geinstalleerd is op de desktop staat mijn printer online ter beschikking. Wanneer ik dan de pdf wil afdrukken op mijn lapotp kies ik voor de printer waarbij het logo door een programma in het keuzemenu is gezet. Wanneer ik voor die printer kies wordt dit online naar de desktop verstuurd zodat het document wordt afgedrukt. Bestaat zo'n programma?

Toegevoegd na 34 seconden:
Mijn printer heeft geen wifi/bluetooth.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hallo! De oplossing die de meeste mensen gebruiken is het workgroup idee. deze kan zowel gebruikt worden voor windows 7 als eerdere versies zoals windows vista en xp. 1. Je moet de computers allemaal lid maken van de zelfde werkgroep/workgroup met een eigenbedachte naam. Om een computer lid te maken van een workgroup, gaat dat als volgt: (windows 7/vista:) - ga naar start - rechtermuisknop op deze computer - eigenschappen - klik in het opkomende scherm bij computernaam en werkgroep op 'instellingen wijzigen' - klik in het volgende pop-up in het tabblad 'computernaam' bij de tekst "klik op wijzigen als u de naam van de computer......"op 'wijzigen' - Vul achter werkgroep je de naam in hoe je je werkgroep wil noemen. - klik op ok - de computer zal vragen of je de pc opnieuw op wil starten, dit is goed Vul de zelfde werkgroep op deze zelfde wijze bij andere computers in zodat deze in de zelfde werkgroep zitten, en dus de mogelijkheid krijgen om de printer ook toe te voegen. 2. nu moet je de printer delen op de computer waar de printer is aangesloten, je desktop in dit geval. (windows7/vista) - ga naar start - apparaten en printers - klik rechtermuisknop op desbetreffende printer - klik eigenschappen van printer - ga naar het tabblad delen - vink het vinkje 'share' aan - vul een printernaam in. - klik op ok. volgende stap is toevoegen van printer op de laptop: (windows7/vista) - ga naar start - apparaten en printers - boven in het menu klik je op 'printer toevoegen' - in het pop-upje kies je voor 'netwerkprinter,..,..' - je printer verschijnt als het goed is nu hier, en deze kan je toevoegen aan je laptop. een lange uitleg, maar ik heb je hopelijk iets verder opweg geholpen. windows xp spreekt in veel gevallen voor zich. wanneer je toch nog vragen hebt lees ik het wel! groeten!

Ja zit gewoon standaard in Windows 7. Ga naar Control Panel, ga naar Network and Sharing, ga naar Homegroup en vink Printers aan (bij het sharen). Klaar is Kees.

Je kan je printer met cd draadloos instaleren

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100