waarom kan ik geen bestanden van mijn DVD+RW cd verwijderen ???

als ik naar de locatie ga van de disc en er op klik dan druk ik op del maar er verschijnt een scherm met het kenmerk lezen ik heb op de site van microsoft gekeken en die speciale teksten ingevoerd op cmd maar het werkt niet hoe kan ik mijn dvd RW formateren als ik op de rechtermuisknop klik staat formateren niet inde lijst hoe kan ik dit probleem oplossen en mijn systeem is windows xp gelieve een video te laten zien of een simpele begrijpbaare antwoord te plaatsen al vast bedankt !!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
met kenmerk lezen bedoelde ik dat het niet verwijderd kan worden ofzo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je weet 100% dat het een DVD+RW(geen DVD+R) is in een DVD-RW drive (in een gewone DVD-drive zal het niet lukken).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bedoelde kenmerk heet Alleen-Lezen.

Antwoorden (1)

Het verwijderen is een relatief begrip; je moet de hele schijf wissen om er iets nieuws op te zetten. Dat doe je met je branderprogramma voordat je er in een keer iets nieuws opzet. Dat heeft te maken met het filesysteem dat anders is dan van een harde schijf. Je kunt op een DvD-RW niet een stuk wissen en er wat anders tussen plakken.