Hoe kan ik een pasfoto vergroten ?

Ik moet een fotocolage maken vor op een taart en nu heb ik aan meerdere mensen pasfotos gevraagt die scan ik in maar dan zijn ze heel klein en omdat de scanner er wel wat bij moet scannen komt er witte achtergrond waardoor je de foto niet kan vergroten wand dan vergroot je aleen het witte vlak wat doe ik fout het maakt niet uit als de foto iets minder scherp is als hij maar iets groter is en het liefst dat witte vlak weg is dus aleen een foto help me plzzz

Toegevoegd na 1 uur:
Of is er een ipad app die de fotos kan snijden ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
7.5K

Antwoorden (2)

Het toverwoord hier is "croppen" of uitsnijden. Met MSPaint kan dit al, je drukt op de knop "crop" en markeert de foto, daarna nog een keer op crop en het wit is weg. Nu nog de foto van resolutie veranderen en opslaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is ms paint ? Kan het ook met gewoon paint ? Ik ben niet zo goed met computters vandaar ik weet wel paint te vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paint is mspaint (alleen in windows 8 heet het pas paint)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
MS = Microsoft ;-)
Knip met een fotobewerkingsprogramma eerst de foto uit de totale scan.
En vervolgens alleen dat uitgeknipte stukje vergroten.

Heb je geen fotobewerkingsprogramma dan kan je dat natuurlijk ook online doen

Dat kan heel simpel op de volgende site:
http://www.fotoaanpassen.nl/

Het maken van een uitsnede kan je vinden bij het knopje crop.
Het vergroten kan je vinden bij het knopje verkleinen.