Hoe kan ik in Word (2003) BEIDE kantlijnen uitlijnen ?

Dit in ongetwijfeld de domste vraag EVER, maar voorheen ging dit altijd automatisch (met een knopje), dat ik nu ineens, acuut, nergens kan vinden, en ik zit met de handen in het haar want met een dringend document dat weg moet, en dat er nu niet úitziet, met die flabberende rechterkantlijn.

Ik heb bovenaan in mijn werkbalk wel (de) knopjes voor links uitlijnen, centreren en rechts uitlijnen, maar links en rechts uitlijnen ontbreekt, ik kan het niet vinden en de helpfunctie van Word helpt me niet verder.

Welke Word-crack weet hoe ik dit document er toch fatsoenlijk uitgelijnd uit kan laten zien

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.2K

Het beste antwoord

Het ligt eraan welke Word-versie je hebt. Maar als ik gok dat je een redelijk recente versie hebt, dan zou minimaal één van de volgende methoden moeten werken.

De snelste: ga in een alinea staan die je wilt uitlijnen, en druk op Control-J (de J is van Justify).

Met de muis: klik bovenaan in het Lint op Start. Het derde blokje van links heet dan Alinea (Paragraph als je de engelstalige versie hebt). Rechtsonderin dat blokje Alinea zie je een heel klein vierkantje met een pijltje erin. Klik daarop.

Nu krijg je een nieuw venster. Klik daar op het linker tabblad. Het bovenste keuzevakje heet Uitlijnen. Kies daar voor Uitvullen.

Toegevoegd na 1 minuut:

Heb je nog een heel oude Word-versie, zonder Lint, dan klik je in het menu op Opmaak, dan op Alinea. Daarna krijg je een venstertje dat vrijwel identiek is aan het venstertje dat ik hierboven beschreef. Ook nu moet je bij Uitlijnen voor Uitvullen kiezen.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Control-J ; jij bent mijn reddende engel.
En nee, niet heel recent ; zie vraag - versie 2003. Het is inderdaad opmaak - alinea.
Maar ik heb ECHT het idee dat ik daar voorheen gewoon een knopje voor had, in het zelfde rijtje waar nu links, centreren en rechts opstaan. Maar met Control-J kan ik me helemaal redden ; super, dank je wel.
Cryofiel
11 jaar geleden
Oeps, ja, ik heb alleen in de toelichting gekeken of ik een versienummer kon ontdekken, en ik ben vergeten de vraag zelf goed te lezen. Schaam... Misschien heb je ooit de knoppenbalk aangepast, wellicht per ongeluk, en daarmee dat ene knopje verwijderd. Je zou kunnen proberen het knopje op dezelfde manier terug te zetten. Probeer eens met de rechtermuisknop te klikken op een leeg plekje in de knoppenbalk; goede kans dat er dan een keuze "Knoppenbalk aanpassen" tevoorschijn komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dankzij die tip heb ik nu ook mijn knopje weer terug. Stom genoeg stond het WEL aangevinkt. Uitvinken, nog een keer aanvinken, en daar was-ie weer.
Computers ; het blijven rare dingen.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Supersnel en volledig antwoord ; wachten op meer is zinloos.