Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je faxconsole niet meer werkt, waar kan je dan terecht om een faxbericht te versturen?

Postkantoren zijn dicht en postagentschappen doen dit volgens mij ook niet. Je kan ook gratis faxconsole downloaden; maar die werken met e-mailadressen en degene, aan wie ik dit faxbericht wil versturen, laat dit emailadres niet zien (afgeschermd)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
709

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

E-fax.com gebruikte ik altijd toen ik nog een eigen bedrijf had. Je kunt fax via e-mail versturen naar een gewoon faxnummer, dus geen probleem met het afgeschermde e-mailadres van de ontvanger.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zelf krijg je trouwens ook een regulier, lokaal faxnummer (ik had in Utrecht een 030-faxnummer) waarmee faxen aan jou gestuurd kunnen worden met een reguliere fax via telefoonlijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je nog een modem in je pc hebt is er vast nog wel een
gratis faxprogramma te vinden als je maar een telefoon nummer hebt
zie link

Toegevoegd na 1 minuut:
wat moet je eigenlijk versturen ? wat een scanner heb je dan ook nodig heb je misschien een all in one met faxmogelijkheid ?
(Lees meer...)
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zelf iets op de computer hebt, dan zijn er toch programmaatjes die doen alsof ze een printer zijn, maar die in werkelijkheid iets als fax versturen? Net als een PDF-printer: je print iets, selecteert de PDF-printer, en er wordt een PDF-bestand gemaakt. Zo ook hier: je print iets, selecteert de "fax-printer", en de "afdruk" wordt als fax verstuurd.
Met elektronisch faxen hebt u uw klassiek faxtoestel niet meer nodig. Het versturen, ontvangen en zelfs doorsturen van faxberichten gebeurt met uw computer. Vergelijk de werkwijze met het versturen van een e-mail. U werkt niet via uw vertrouwde mailbox maar beheert inkomende en uitgaande berichten met een faxconsole. Deze lijkt heel sterk op uw mailbox want beschikt ook over een Postvak IN, Postvak UIT en Verzonden Items. Nog een verschil met het klassieke faxapparaat: uw faxbericht wordt verstuurd via een snelle ADSL of Telenet-verbinding en niet via de gewone telefoonlijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding