Hoe krijg je bij Joomla een icoontje per categorie?

Ik wil dus per categorie een ander icoontje. Bijvoorbeeld:
Categorie 1 krijgt een vlinder als icoontje en Categorie 2 een Apenhoofdje. Als die dan door elkaar staan, kun je makkelijk herkennen wat Categorie 1 en 2 is aan het icoontje. Dit moet op de frontpage.

Ik heb een tutorial geprobeerd van Joomlacommunity (http://www.joomlacommunity.eu/nieuws/joomla-algemeen/381-tutorial-maak-je-eigen-joomla-template-overrides.html) maar daar snap ik niet veel van. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Dit is moeilijk om te doen zonder HTML-CSS kennis. Heb je dit wel dan raad ik aan om klasse attrribuut te gebruiken voor de
  • (ik neem aan dat de icoontjes in een list staan). bijvoorbeeld

    • etc...

    Je css moet er dan zo uit zien:

    .categorie1{
    apenhoofd.gif
    }
    .categorie2{
    vlinder.gif
    }
  • (Lees meer...)
    Verwijderde gebruiker
    11 jaar geleden
    Verwijderde gebruiker
    11 jaar geleden
    Het hoeft niet perse als gif, Ik zie nu dat mijn CSS in de 1e antwoord niet gaat werken :P, ik weet niet hoe jou html code eruit ziet en of je ook wat html kan maar in principe moet je dit gewoon doen: HTML:

    • Inhoud van categorie1

    • Inhoud van categorie2

    CSS: .categorie1{
    list-style-image:url(locatie_van_jou_plaatje\naam.extensie);
    }
    .categorie2{
    list-style-image:url(locatie_van_jou_plaatje\naam.extensie);
    } Als je specifiek het plaatje wilt aanwijzen alleen aan de list (dus er van uit gaande dat je wellicht de klasse .categorie1 meerdere malen wilt gebruiken voeg je voor de . een li toe, dus: li.categorie1{stijl} en zo kan je nog dieper gaan maar ik denk dat je hier eerst genoeg aan hebt. Als je niet bekend bent in HTML&CSS zou ik beginnen om een boek te kopen voor de basis ervan en dan wat HTML&CSS leren want zo kan je toch ietjes meer met CMS systemen zoals joomla etc.