Bestaat er een programma die je computer sloom maakt?

Niet als bijwerking, maar een programma dat er voor bedoeld is.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik wil dus gewoon een programmaatje dat de computer verrekte sloom maakt, net alsof die aan 't scannen is met CPU op 100...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je underclocken? Dus dat je de hardwarematige snelheid verminderd? En dus ook minder warmteontwikkeling hebt en minder verbruik hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sloom maken? dat doen de meeste (gewone) programma's toch al? Je weet toch hoop ik dat het installeren van software op de computer van iemand anders met het doel om die computer te ontregelen strafbaar is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
t is voor mn eigen pc dus... en vraag niet wat het praktisch nut ervan is :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@MrTomaat Dat niet per se, kijk even naar de uitbreiding van mijn vraag ;)

Antwoorden (3)

Ja je kan met 7 regels simpele code een bestand maken wat de hele computer in de soep kan lopen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is die code?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nu word ik ook wel benieuwd ja :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Open kladblok. Typ 6x onder elkaar "start" in.
En daar onder: BESTANDSNAAM.bat
Sla het ook zo op.
Open het en je pcword zo traag dat je hem opnieuw op moet starten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en als je 5x start typt? :)
Je zou je kloksnelheid kunnen aanpassen, uitleg staat in de bijgevoegde link.

En je kunt nog iets anders doen in een specifiek geval, ik speel bijvoorbeeld dos spelletjes via dosbox en hier zitten spellen bij die niet goed werken op een snelle computer van tegenwoordig.
Dan kun je op ctrl+F11 drukken om de snelheid te verlagen en op ctrl+F12 drukken om de snelheid te verhogen.

(het kan ook F10 of F11 zijn trouwens, F10 is dan langzamer en F11 is sneller)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je het beste kan gebruiken is een CPU stress-test, deze gaat de CPU 100% of iig zoveel mogelijk belsten. Hier staat uitgelegd hoe en een link naar het programmaatje.

http://mytechencounters.wordpress.com/2011/02/17/how-to-stress-test-your-cpu/