Bestaat er een app die als je een foto maakt van bv een kerk of een gebouw dat dan zegt welke kerk of wat voor gebouw het is?

Een app voor de iphone die als je een foto neemt zeg welk gebouw ofzo je op de foto ziet en dan ook meer informatie geeft over dat gebouw
Bv je maakt een foto van het coleseum (weet niet op het goed is geschreven) en dan zegt de app dat het het coleseum in italie is en geeft dan meet uitleg?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
15K

Het beste antwoord

Layar heet dat. Je richt je telefoon op het gebouw, het gebouw wordt herkend en je krijgt allerlei informatie om het gebouw heen. De app is er voor iPhone, Android, Symbian en Blackberry.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
Ik vraag me nu plotseling af hoeveel gebouwen herkend worden door Layar.....
Het colosseum, dat kan ik me wel voorstellen, maar bijv. de kerk van Tietjerksteradeel, wordt die ook herkend?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit antwoord maakte me nieuwsgierig en ik ben eens gaan googlen, maar ik vind nergens informatie dat deze app een gefotografeerd gebouw zou herkennen. Wel kan het informatie geven over de omgeving waarin je verkeert, zoals waar zich dichtbijzijnde restaurants bevinden, en dan krijg je foto's en andere info. Maar over deze toepassing heb ik niets kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt Inge, volgens mij bepaalt Layar op basis van de gps-coordinaten welke info getoond moet worden. http://webwereld.nl/nieuws/60131/nederlandse-layar-integreert-web-en-omgeving.html
capthavoc
11 jaar geleden
idd je gps coordinaten bepalen grotendeels de info

Andere antwoorden (1)

Google Goggles kan dat ook, met bekende gebouwen. Ook met logo's, schilderijen, etc.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+