Hoe krijg ik office van de ene pc naar de ander?

Mijn ouders hebben een desktop pc en een laptop gekocht een ms-office 2007 (student/home versie).

Ik had op internet gelezen dat je office op 2 pc's mag installeren.

Zie bijv ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/ms-office-2007-computer-overzetten.30027

Ik heb office eerst op de laptop gezet en geactiveerd, en toen op de desktop pc. Bij de desktop pc kreeg ik de melding dat office niet geactiveerd kon worden.

Ik kan de office op de laptop wel verwijderen maar het activeren is online gedaan dus ik denk niet dat verwijderen in dit geval veel zin heeft.

Ik snap ook niet helemaal waarom je 2 keer hetzelfde product moet kopen. Sowieso werken ze of op de desktop of op de laptop eigenlijk nooit op beide. Office zal op die manier dus eigenlijk nooit op beide (tegelijk) worden gebruikt.

Ik heb voor de desktop pc ook nog via de telefoon geprobeerd te activeren, toen hoorde ik dat de licentie maar voor 1 pc was.

Eigenlijk heb ik 2 vragen

1. Kan ik via microsoft iets doen waardoor ik wel office op 2 pc's kan draaien (zonder bij te betalen)

2. als het niet kan hoe zorg ik dan dat office werkt op de desktop pc, die hebben ze namelijk vooral gekocht om documenten enz op te typen. De laptop is meer voor internetten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Dat is vreemd. Ik heb namelijk een minder legale versie (die niet is gekraakt of iets dergelijks) met een key die ik al op tig pc's heb geplaatst zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik zo in de forums lees geldt:

Voor de tweede computer installatie moet je de microsoft helpdesk bellen: De eerste computer kan je online doen, de tweede moet via de telefoon.

Mocht het een speciale situatie zijn bij de student licentie dat het maar op 1 pc kan, dan zal je de helpdesk moeten bellen om de installatie af te melden. Hoe makkelijk dat zal gaan durf ik je niet te zeggen..