Soms bevriest mijn pc midden in de opstart. Hoe weet ik wat dat veroorzaakt?

Er is dan niets wat ik kan doen, behalve een nieuwe opstart forceren en in veilige modus gaan onderzoeken wat het zou kunnen zijn en evt. systeemherstel. Maar is er geen makkelijker mogelijkheid, een programma dat je opstartbestanden nakijkt op gammele programma's? Dus niet wat er uit kan - zo'n programma heb ik - maar wat niet betrouwbaar of niet in goede staat is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dogz: Ik heb al mijn wachtwoord gegeven, je ziet het bureaublad, en dan ergens loopt hij vast. Dus ver in de opstart, wellicht tegen het einde.

Het beste antwoord

Als je pc midden in de opstart vastlloopt, is de kans heel groot dat niet een bepaald programma gammel is, maar Windows zelf of een driver.
In msconfig kun je programma's uitetten die mee opgestart worden. Je zou dan eens kunnen kijken of het beter gaat als je wat uitzet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Download Hirens boot cd: http://www.hirensbootcd.org/download/
Hier staat heel veel op waarmee je je hardware kan testen: http://www.hiren.info/pages/bootcd
Is een bootable 'live cd', dus opstarten vanaf deze cd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou beginnen met Memtest86+ 4.20, check verder of je power supply de hoeveelheid hardware aan kan, scan je harde schijf op errors en bad sectors, test je cpu...