Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo, Ik zou graag diverse videobanden zelf om willen zetten naar dvd. En dan het liefst via de pc. Weet iemand hoe en wat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
649

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb laatst zo'n 40 videobanden omgezet naar digitale bestanden en vervolgens op DVD gebrand met de "Dazzle Video Creator Platinum HD". Er zit een heel simpel programmaatje bij en met drie klikken gaat de rest vanzelf. Je moet natuurlijk wel een videospeler(recorder) hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt natuurlijk ook de videobeelden bewerken, voordat je ze op een DVD brand. Daar zijn zat programma's voor en velen kun je gewoon gratis downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima uitleg, met bron

Andere antwoorden (3)

Je zal als eerste een videorecorder moeten hebben.
Daarbij ook nog een goede capture kaart, welke het signaal van jouw videorecorder omzet naar digitale beelden.
Eenmaal de beelden gecaptured, dan zou je ze eventueel nog na kunnen bewerken en dan dmv de diverse dvd authoring tools het e.e.a.kunnen gaan voorzien van menu's e.d.

let wel, de beelden van dergelijke tapes zijn niet al te geweldig, dus verwacht geen wonderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan met een bepaald snoer van ArcSoft met het programma Power Director.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoals hierboven al gezegd : een videoplayer, en een dazzle om die op je pc aan te sluiten, de rest is kinderspel.
voor ik brand, bewerk ik met pinnacle studio.
mijne dazzle is al een oudere versie, nog geen HD, maar k heb toch al leuke filmpjes gemaakt, met heel behoorlijke kwaliteit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding