Microsoft office excel 2007, hoe kan ik meerdere cellen automatisch overnemen naar ander tabblad?

Ik heb een excel sheet in ms office 2007 nu wil ik graag dat als ik in tabblad 1 wat invul een aantal cellen automatisch worden overgenomen naar een ander tabblad.
Nu kan dat heel makkelijk in 1 cel door het = teken in te vullen en daarachter de cel aan te klikken waar het om gaat, maar het gaat in dit geval om 200x6 cellen en om die nu allemaal los aan te klikken gaat me wat teveel tijd kosten.

Volgens mij is hier wel een functie voor maar ik kan hem niet vinden, iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (3)

Als je op blad2 in een cel de verwijzing "=Blad1!A1" tikt, dan kan je vervolgens die verwijzing kopiëren en op een andere plek plakken. Omdat dit een relatieve verwijzing is (zonder
$-tekens) zal bij het plakken niet alle cellen naar A1 verwijzen.

Als de plek waar je wilt plakken het formaat 200x6 heeft, dan heb je in een keer alle 1200 verwijzingen. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit werkt inderdaad wel, alleen heb ik ook lege cellen, daar is nu automatisch 0 ingevuld. Het is de bedoeling dat in de sheet op blad 1 alles ingevuld word, (gaat om een soort balans) op blad 2 wil ik alle inkomsten terug zien, op blad 3 alle uitgaven, nu zie ik dit wel alleen staat het vol met nullen terwijl dit in het het 1e blad niet zo is.
Je kan in tabblad 1 alle cellen selecteren die je wilt kopiëren.
Dan ga je naar het ander tabblad en klik je met de rechter muisknop en selecteer: plakken speciaal, en vervolgens op: koppeling plakken (zie afbeelding)

Zo moet het lukken.
succes.

Toegevoegd na 4 dagen:
De nullen kun je laten verdwijnen door te handelen zoals in de 2de afbeelding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat je 'automatisch zegt' neem ik aan dat je aan een macro zit te denken. Daarom zou ik zeggen, laat Excel een macro opnemen en doe gewoon voor wat je wilt.